Motto to live by

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely
in an attractive and well-preserved body,
but rather to skid in sideways, chocolate in one hand, martini in the other, body thoroughly used up,
totally worn out and screaming: 'Woo hoo! What a ride!'
(Hunter S.Thomson - met dank aan Nathalie)

maandag 28 oktober 2013

Oud/t

Zaterdagavond. 22u.
'Mama? Het is Flo. Ik wou eigenlijk niet bellen, maar ik moest van de leiding. Ze zijn met mij naar de dokter geweest. Ik heb bloedvergiftiging. Alles is oké. Je moet je niet ongerust maken.'

Ik probeer een antwoord te bedenken.
Optie 1: Ik spring in de auto en ga haar halen. Ze zitten met de scouts op amper een half uur rijden van hier.
Optie 2: Ik zeg dat ik heel bezorgd ben en vraag meer uitleg.
Optie 3: Ik vraag niets.

Terwijl ik zit na te denken hoe ik best reageer, blijft het stil aan de andere kant. Dan zegt ze: 'Allez. Ik zie je maandag.' En de telefoon gaat uit.

Optie 1 en 2 zijn vervallen en het is - willens nillens - optie 3 geworden.

Zondagochtend. 11u.
Ik bel de leiding. Ze verzekeren me dat ze Flo goed in het oog houden. Er staat een streepje op haar arm en als de 'zwarte ader' daar voorbij gaat, brengen ze haar meteen naar het ziekenhuis.
'Bel mij dan maar', zeg ik. 'Ik kom haar halen als het niet goed gaat. Maar dat moet je haar niet vertellen.'
Patrick denkt dat één van de leiders voor dokter studeert. Dat geeft een klein beetje gemoedsrust.

Zondagmiddag. 12u.
'Mama? Het is Wannes. Ik kom niet naar huis. Ik ga verbroederen met de leiding van Flo. Je ziet me maandag.'
Ik vertel over het telefoontje van Flo. Hij vraagt meer uitleg maar eigenlijk heb ik die niet echt. Ik zeg dat het allemaal niet zo erg is en dat de leiding het in het oog houdt.
En dat hij Flo niet mag zeggen dat ik het hem verteld heb. Ze moet niet weten dat ik ongerust ben.

Thuis zitten we 's avonds met twee aan tafel. Dat voelt vreemd oud.
Ik denk aan mijn twee kinderen die het allemaal zelf oplossen.
Dat is goed natuurlijk. Maar ik voel me vreemd out.

3 opmerkingen:

Groentje zei

Ik kom voor het eerst op je blog. Mooie observaties!

Marijke zei

Er komt dus echt een moment dat je gaat missen dat je kinderen hun snottebellen aan je broek komen afvegen. Nu geloof ik dat.

Liesbet zei

Brrr dat is nu nog bij mij.... Wat staat me nog te wachten