Motto to live by

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely
in an attractive and well-preserved body,
but rather to skid in sideways, chocolate in one hand, martini in the other, body thoroughly used up,
totally worn out and screaming: 'Woo hoo! What a ride!'
(Hunter S.Thomson - met dank aan Nathalie)

zondag 31 juli 2011

De wereld aan mijn keukentafel

Dertig jaar geleden was ik uitwisselingsstudent. Tien jaar na mijn terugkeer trouwde ik met een uitwisselingsstudent. Op dit moment zit mijn zoon in Braziliƫ als uitwisselingsstudent. Binnen twee weken arriveert onze uitwisselingsdochter uit Chili.
Dan gebeurt het dat je op een gewone zondagavond aan je keukentafel zit te 'praten' met de wereld. Er popt een rechthoekje op waarin je Chileense dochter vraagt hoe het met je gaat. Terwijl je haar de foto's van de kamer stuurt waarin ze zal logeren, zie je tot je  verbazing dat in een tweede rechthoekje de gastmoeder van je man een chatberichtje stuurt, uit Texas deze keer. Ze laat weten dat Wannes in haar gedachten is en vraagt of je haar een paar postkaarten wil meebrengen van op vakantie. Je Zweedse vriendin - die je leerde kennen tijdens je uitwisselingsjaar - heeft in vierkantje drie iets te vertellen en, geloof het of niet, in vierkantje vier komt je zoon even dag zeggen vanuit BraziliĆ«. Hij vindt het 'giere' dat je met zoveel mensen tegelijkertijd aan het praten bent.
Plots dringt het tot me door dat dit het dus is. Daarvoor doe je het, zo'n uitwisseling. Om later van aan je keukentafel met al die mensen te praten. Energie die de wereld rondgaat, dat geeft een ongelooflijk warm gevoel!

De kamer voor Valentina

Wannes met zijn Braziliaanse familie.

Geen opmerkingen: