Motto to live by

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely
in an attractive and well-preserved body,
but rather to skid in sideways, chocolate in one hand, martini in the other, body thoroughly used up,
totally worn out and screaming: 'Woo hoo! What a ride!'
(Hunter S.Thomson - met dank aan Nathalie)

zaterdag 30 juli 2011

Normaal

Het eerste telefoontje van Wannes uit Braziliƫ:
'Man, dat is hier wel een cultuurshock. Ik heb nog nooit zoiets gezien als Sao Paulo. Groot! En veel mensen! En armoede! En we moesten echt door een soort ingangspoort met wachters om in onze wijk te geraken.
We hebben juist gegeten - iets met rijst en bruine bonen zoals papa verteld had - en van mijn gastvader mogen Gustavo en ik overal Post-its plakken met de namen van de dingen in het Portugees. Die moet ik dan drie keer herhalen tot ik ze ken. Ik moet maandag nog niet naar school omdat mijn gastmoeder vindt dat ik eerst wat meer Portugees moet kennen. Het hondje ziet er helemaal uit als op de foto en ik deel een kamer met Guilhermo. Maar dat is niet erg. Na dit telefoontje ga ik voetballen met mijn twee jongste broers.'

Of hoe snel het leven weer normaal is.

Wannes eerste momenten op Braziliaanse bodem (foto Alberto 'Beto' Rheingantz)

1 opmerking:

Anoniem zei

hij ziet er goed uit daar in Brasil ! ;-)