Motto to live by

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely
in an attractive and well-preserved body,
but rather to skid in sideways, chocolate in one hand, martini in the other, body thoroughly used up,
totally worn out and screaming: 'Woo hoo! What a ride!'
(Hunter S.Thomson - met dank aan Nathalie)

zaterdag 23 juli 2011

Leuven

Een vriendin verhuisde in oktober naar Leuven. Ik snapte niet waarom ze 'de bruisende metropool' achter zich liet om helemaal achterop te geraken in het provincienest dat mijn geboortestad toch was. De eerlijkheid gebiedt toe te geven dat ik haar flat bij de Vaart meteen mooi vond. Erg mooi.
Gisteren bezocht ik het Leuvense museum M. Mooi Museum - ik denk dat die M daar voor staat. Prachtig huis ook waarin het gevestigd is. Vooral het oude gedeelte is de moeite meer dan waard, met de versierde plafonds en onwaarschijnlijk knap ingelegde parketten. Bovendien was het gezellig in Leuven - een andere gezelligheid dan in Antwerpen. De stad bruiste ondanks het slechte weer. In de winkels hing de kleding OP de rekken en was het personeel gewoon vriendelijk en behulpzaam. Het was er proper.  Het rook er lekker. In de kaaswinkel werden we spontaan aangesproken door een koppel Leuvenaars van onze leeftijd. Er werden wat grapjes gemaakt. Kortom: het was gezellig in Leuven.
En kijk, plots kreeg ik heimwee naar mijn hometown. Het leven daar zag er zo veel gemakkelijker uit dan in Antwerpen. Dus... wie weet. Wie weet gaan we ooit weer richting Brabant. Als ik van daar naar hier kon verhuizen kan het omgekeerde ook. Nu wonen er nog te veel Antwerpenaars in huis om de grote sprong te maken. Maar als dat verandert...

2 opmerkingen:

Sarah zei

Hela! Waar is hier die 'vind ik niét leuk'-knop?!

Jeroen zei

Haha

't Is daar wél leuk, en ik ga daar zéker naar terug!!!